begin van de reis!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erik Brinke - WaarBenJij.nu begin van de reis!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erik Brinke - WaarBenJij.nu

begin van de reis!!

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 November 2013 | Australië, Brisbane

Hey there

Hier dan het eerste verslag.
Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Brisbane, waar we nu inmiddels alweer 2 dagen zitten.
Na het afscheid vol tranen en emoties op Schiphol gingen we door de douane waar we toch nog even de laatste Banthummer ontmoeten en dat mocht dan wel Jasper Snippe wezen die ons even door de douane leidde en ons een goede reis wenste.
Vervolgens kon de reis beginnen in de grote airbus 380 van Emirates die ons eerst naar Dubai bracht waar wij een tussenstop hadden van 10 uur!!!
Aangezien het niet echt mogelijk was om Dubai in te gaan moesten we ons maar op het vliegveld vermaken.
Na een rondje over het vliegveld geslenterd te hebben waren we nog niet veel verder dan dat we nog 9 uur moesten wachten.
Dus was er nog maar 1 optie om de tijd te doden: slapen!!
Dubai international airport beschikt namelijk over ideale ligstoelen waar je zo in dromeland bent. Hier hebben we dan maar gebruik van gemaakt en dit heeft aanzienlijk geholpen!
Na 10 wachten in Dubai konden we eindelijk verder met s'werelds grootste vliegtuig oftewel te airbus 380.
Na nog is 14 uur vliegen in dit grote schip waren we eindelijk in Australie.
Hier begon de reis echt!!
Even opfrissen op het vliegveld van Brisbane en na 32 uur m'n schoenen maar is even uitgetrokken want mijn sokken zaten vast aan m’n voeten!! haha
Vervolgens op de trein gestapt richting de binnenstad van Brisbane waar ons hostel zich bevind. En jaaa hoor.. wie stappen er weer een halte te laat uit.... WIJ!! but no problem. Als je met een grote backpack door Australie loopt beginnen de mensen spontaan te vragen of je kunt vinden waar je wezen moet ( heel andere mentaliteit als in Nederland dus!!).
Na wat aanwijzingen van de vriendelijke mensen hier waren we dus zo op onze bestemming.
Eenmaal aangekomen in ons hostel moesten we wel even wennen.
Dit omdat je hutjemutje op elkaar zit, met 8 personen op 1 slaapkamer ligt en om de kosten low budget te houden drinken ze hier uit jampotglazen!! Haha. Maar op de 2e dag begon dit al redelijk te wennen.
We kwamen op de 1e avond direct in contact met 3 Engelse jongens die hier verblijven, ik zie alleen het nut nog niet wat die hier in Australië doen.
ze zaten hier nu al 2 weken in dit hostel zonder te werken of ook maar iets te ondernemen. zei gooiden dit op de Australische mentaliteit! STAY CALM!! Wat je hier dus ook echt moet blijven.
Gelukkig hebben wij wel wat ondernomen. we zijn de 2e dag direct op zoek gegaan naar een camper. en jawel.. na een kwartiertje lopen kwamen we een auto zaak tegen die een mooie Ford minivan had staan voor een mooie prijs!
Na de auto grondig te onderzoeken op mankementen en op de REVS (kijken of de auto gestolen is of dat er nog opstaande boetes op staan) hebben we besloten de Ford te kopen.
Aankomende vrijdag kunnen we de auto ophalen wanneer onze Australische pinpassen binnen zijn, en de eigenaar doet er zelfs nog een nieuwe REGO op (soort van wegenbelasting en verzekering in 1). Aangezien de oude REGO bijna was verlopen.
We moeten deze week dus nog verblijven in de hostels maar aankomende vrijdag kunnen we dan eindelijk op pad!
maar nu eerst ga ik genieten van de overheerlijke pasta die Wendy heeft gemaakt!! en dit moest ik van wendy typen: best goed voor haar 1e x koken!!!!

• 12 November 2013 - 12:24

Marjan:

Hey, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad! Genieten daar he?! Groet'n uut 'n k
    old Banthum

• 12 November 2013 - 12:51

Henkjan:

Die eerste keer koken zal wel geluk zijn geweest!

• 12 November 2013 - 13:01

Betsy De Lange:

Heel fijn dat jullie daar gezond en goed zijn aangekomen, mooi verslag Erik, volhouden he?
    Geniet maar van alles, Betsy en Henk

• 12 November 2013 - 13:33

Pa En Ma:

wat leuk dat jullie Jasper nog gezien hebben, en wat een leuk verslag
    ga zo door. fijn dat jullie al een camper hebben. groetjes

• 12 November 2013 - 13:40

Lisa:

Haai! Klinkt leuk zeg!!! Fijn dat je het aandurft om Wendy's pasta te proberen ;-)
    Have fun! And stay calm dan maar he. ;)
    En vergeetje geen foto's te maken ;)

• 12 November 2013 - 14:39

Gerrit En Willemien:

Mooi dat jullie een goeie reis hebben gehad.
    Succes verder, en we blijven jullie volgen.
    Groetjes Gerrit en Willemien

• 12 November 2013 - 15:43

Aletta:

Whaa! Nu al leuk dit!! Ongelofelijk veel plezier, maak veel foto's en de groeten aan Wendy

• 12 November 2013 - 18:11

Woutdelange:

Ha kleine smurf mooi dat alles goed verlopen is veel plezier en groeten aan wendy
    Ps je hebt de grote smurf toch wel aan je tas hangen anders komt het niet goed

• 12 November 2013 - 20:27

Erna:

heee broertje, fijn dat je heel over gekomen bent!!! en veel foto's maken he!! en Wendy dan heb je echt goed gekookt want erik is dikke kieskouwer haha dikke kus!

• 12 November 2013 - 22:31

Christine:

Wat schrijf je leuk!
    Benieuwd naar de rest van jullie verhalen.
    Have fun:)

• 14 November 2013 - 00:20

Huize Meijerink Nr 1:

Hoi Erik, dus jij houd een reisverslag bij, ik hoorde het van Luuk, een mooi verslag Erik
    De reis begon dus al goed komen jullie Jasper tegen kwamen.
    Na een vermoeiende reis en wat slaap inhalen kan de reis beginnen met de camper.
    Erik, pasta koken kan Wendy wel maar aardappels met groente?? ik denk niet dat je dat krijgt vraag maar aan Wendy waarom niet.
    Groeten, ook aan Wendy ,we blijven jullie volgen.