caloundra - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Erik Brinke - WaarBenJij.nu caloundra - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Erik Brinke - WaarBenJij.nu

caloundra

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 December 2013 | Australië, Caloundra

He mate!
We zijn inmiddels weer op weg, Eleanor is weer gezond verklaart en de stoelen van de libory van Childer zijn helemaal op gesleten aangezien ze daar gratis wifi hadden.
We hebben onze reis vervolgd naar het plaatsje Agnes water / Town 1770.
De bedoeling was dat we hier 2 dagen zouden blijven en in die tijd de automatic chopper tour te doen en dan weer terug richting het zuiden.
Aangezien het zo gezellig was in het hostel waar wij verbleven hebben we er maar 2 dagen aan vast geknupt. Op de vrijdag avond was er een feestje in Agnes water, wat georganiseerd werd door Scooter-roo die ook de automatic chopper tour organiseert.
Dat het feestje gezellig was konden we de volgende dag wel merken. We drinken hier namelijk de drank ‘Goon’ dit is 1 van de goedkoopste dranken in Australie en daarom zeer populair onder de backpackers. Je krijgt er alleen katers van daar zeg je u tegen haha!
Maar goed, de reden dat we in Agnes water waren was natuurlijk de automatic chopper tour.
Automatic choppers zijn scooters die op een harley davidson lijken, de bedoeling is dan ook dat je je echt gedraagt als een hels angel op zo’n ding.
Voordat je de motor op gaat word je eerst onder de tattoo’s geplakt en krijg je een leren jas aan.
Om de feeling er helemaal in te krijgen moesten we op de motor gaan zitten met onze ogen dicht, en werd keihard het nummer gedraaid van ‘steppenwolf – born to be wild’.
Uiteindelijk werden de motoren gestart en konden we de weg op.
We reden in een groep van 30 van die dingen achter elkaar, dus je kunt wel na gaan hoe zo’n hilarisch gezicht dat is als 30 mini motoren je voorbij komen razen met een tempo van 80 km/ph.
Tijdens deze tour hebben we ook de eerste kangaroo’s gezien die zo voor je brommertje de weg oversteken en vervolgens op een afstandje gaan staan om je na te loeren.
kortom hebben we erg veel lol gehad!
Na afloop zijn we nog even wat gaan drinken met 2 nederlanders die we leerden kennen tijdens de tour. en zijn we natijd naar een overnachtingspark gereden waar we hebben overnacht.
de dagen daarna hebben we wat rondgeslenterd in Rainbow beach, Noosa en caloundra waar we voornamelijk overnachten op parkeerplaatsen.
Je kunt een overnachtings parkeerplaats hier heel makkelijk herkennen.
Er staat duidelijk met een bord aangegeven: NO CAMPING! En er staan wel tig van die busjes op een rij als die van ons, volgestouwd met backpackers die allemaal low budget leven haha!

Ook zijn we in de afgelopen dagen nog naar de Australian zoo geweest.
Deze dierentuin is opgericht door Steve Irwin, beter bekent als the crocodille hunter van Discovery channel. Hier kun je alle dieren vinden die leven in Australia en krijg je hier de mogelijkheid om kangaroo’s te voeren en kun je met koala’s op de foto.
dat laatste hebben we maar niet gedaan aangezien dat 25 dollar koste om hem 1 seconde vast te houden voor de foto. En bovendien slaap zo’n beest toch! anders haalt hij zijn 18 uur slaap per dag niet!

Morgen reizen we weer verder naar het zuiden in de richting van Byron bay en zullen onderweg op verschillende plaatsjes belanden. Je moet me alleen nog niet vragen waar haha!

Ik zal binnenkort wel weer een filmpje op facebook zetten van de scooter roo

Cheers mate!

• 05 December 2013 - 07:24

Betsy:

Hey Erik,

Leuk dat we weer wat van je horen, en we horen dat je het goed naar je zin hebt.
    Heel veel plezier nog en we kijken al weer uit naar je volgende bericht!!! groet Henk en Betsy

• 05 December 2013 - 21:05

Marjan:

Hey, leuk verhaal weer! We hebben de grote Bos atlas erbij gepakt om te zien waar jullie zitten. Houden jullie de kilometers bij? Jullie hebben er al heel wat opzitten! Geniet van het mooie weer, dat is hier weer drama!!! Regen, storm, hagel, vroeg donker, kortom echt Nederlands weer :-(
    Liefs uut Banthum!

• 06 December 2013 - 19:00

Aletta En Lisa:

Hey sjappie, je rijd aan de verkeerde kant! haha, Lisa vraagt of je baard ook kriebelt :)
    Leuk verhaal weer, blij wat van je te horen / zien!