Hervey bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Brinke - WaarBenJij.nu Hervey bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Erik Brinke - WaarBenJij.nu

Hervey bay

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 November 2013 | Australië, Hervey Bay

Hello,
We zitten nu alweer een week in Australië en het begint nu aardig te wennen.
We hebben vorige week de rest van de week nog in een hostel gezeten in Brisbane met zoals Wendy al zei op facebook: gezellige, leuke en vreemde mensen. Maar zijn de week goed doorgekomen en konden we nog even de laatste dingen regelen.
Vorige week vrijdag konden we onze Ford ophalen en hadden we 1 doel voor ogen:
Op naar Fraser Island!!!
Wegrijden met de Ford ging nog niet van harte natuurlijk want iedereen rijd hier links.
Je kunt dus wel nagaan wat er gebeurde. Bij de eerste beste afslag gingen de ruitenwissers aan in plaats van het knipperlicht en stoof ik al gelijk naar de verkeerde kant van de weghelft. Een hilarisch moment dus haha!!
Na een uurtje onderweg moet ik zeggen dat het links rijden gauw wend. De eigenaar van de autogarage gaf ons namelijk een handige tip: zorg dat de bestuurder altijd op de midden van de weg rijd!
Vervolgens hebben we overnacht bij een camping die we moeilijk konden vinden aangezien kaartlezen niet onze sterke kant is haha. Dus hebben we besloten om maar een tomtom te kopen.
Maar wel de goedkoopste, want we leven uiteindelijk low budget haha!!
Maar toen kwam een ander probleem: de sigaretten aansteker in de auto deed het niet!!
Grote paniek want anders hebben we niks aan onze tomtom.
Maar ook dit is geen probleem voor onze automechanic Wendy Meijerink want die lost dat zo even op door even de manual te lezen van de auto! Wat blijkt nou: zekering kapot! Gelukkig hadden we een reserve zekering dus Wendy had dit probleem binnen 5 min opgelost! De meesten kunnen zich nu wel voorstellen hoe apetrots Wendy nu op zichzelf is en hoe ik dit hier moet aanhoren haha!
Ook het slapen in de ford wil prima. We slapen nu op 2 waterluchtbedden en hopen maar dat deze het lang gaan volhouden!
Wat wel een ergernis begint te worden zijn papagaaien!
Zoals wij in Nederland de haan hebben die je s’morgens vroeg om 6 uur wakker kraait zijn het hier geelkuif kakatoe’s die je s’morgens om 5 uur wakker KRIJZEN!!
Maar voor de rest wel mooie dieren om te zien haha!
Gisteren zijn we dan aangekomen in Hervey bay waar de overgang is naar Fraser island.
Omdat we het vertikten om geld te betalen voor een hostel zijn we op een parkeerplaats bij het strand gaan slapen wat prima wil, dus zijn we kosteloos de nacht doorgekomen.
Voor de aankomende nacht zitten we in een hostel en hebben we voor morgen een 2 daagse trip geboekt naar Fraser island!!!

• 18 November 2013 - 03:35

Mathilde:

Hi,
    Great stuff!
    Good to hear you arrived safely and managed to get through your first week. I reckon that first week is the hardest: getting used to the language, the people, the weather, driving on the left hand side of the road, jet-lag, figuring out the strange money with the strange little plastic window in it, etc etc!
    Well done:)
    Fraser Island is a beautiful spot, I'm sure you're gonna love it! Watch out for the dingoes:)
    Love reading your updates, keep it up.
    Take care!

• 18 November 2013 - 06:15

Pa En Ma:

Ja we zijn er vroeg bij bij vanmorgen. Een leuk verhaal !
    Goed om te horen dat jullie de eerste week goed zijn doorgekomen, en dat alle problemen soepel worden opgelost. Mooi dat links rijden snel wend, anders heb je wel een probleem natuurlijk.
    En het is handig dat je een monteur aan boord hebt.
    Veel plezier op Fraser island, we zien uit naar foto's.
    Groetjes.

• 18 November 2013 - 07:08

Aletta:

Whaha! Leuk verhaal weer! We zijn toch wel heel benieuwd naar die ford ( foto's, foto's) . fijn om te lezen dat het went! Goed dat jullie een tomtom hebben aangeschaft, zou toch maar zonde zijn als jullie de verkeerde kant op gaan haha! Ookal heb je nog een half jaar ;) enne... Vrouwen en techniek! Tuurlijk fixt Wendy dat even haha! geniet maar weer, hier begint de werkweek weer!

• 18 November 2013 - 07:50

Marjan:

Hey! Leuk leuk! Ik weet hoeveel lawaai 1geelkuif kakatoe kan maken....moet er niet aan denken dat er meerdere zo hard schreeuwen s'morgens vroeg! Have fun!!!!

• 18 November 2013 - 13:01

Erik Ten Brinke:

foto's van de camper staan er op!.. volgen nog wel meer foto's wanneer ik weer sneller internet heb!

• 18 November 2013 - 13:45

Anja:

Hartstikke leuk Erik en Wendy, om te lezen wat jullie allemaal meemaken!! Je schrijft ook erg leuk moet ik zeggen! Heel veel plezier samen!!

• 18 November 2013 - 14:04

Lisa:

Leuk om te lezen/volgen :) en Wendy; wow ik sta echt versteld! Toppertje! Have fun guys! :)

• 18 November 2013 - 17:19

Woutdelange:

Ha ha leuke camper past goed bij jullie leuk reizverslag
    Ga zo door de groeten

• 18 November 2013 - 17:24

Bert:

Aletta knapt de BMW ook op:-)

• 18 November 2013 - 17:34

Diana:

toch maar goed dat je een vrouw mee hebt :) maar wel een cool campertje

• 18 November 2013 - 20:11

Truus M :

Erik een mooi campertje daar kunnen jullie mooi Australië mee rond rijden.Ja Erik, Wendy is zooo technisch. misschien een tip laat haar rijden dan komt het zeker goed haha! Is maar goed ook dat jullie zo vroeg wakker gemaakt worden zo hebben jullie ook nog wat aan de dag. Heel veel plezier jullie op Fraser island, groetjes

• 18 November 2013 - 21:27

Jenine:

hee Erik & Wendy! wat super jullie verhalen! mooi dat alles goed gaat! en jullie hebben een prachti busssie! haha..ben benieuwd naar het volgende verhaal! have fun xx

• 18 November 2013 - 21:53

Betsy De Lange:

Weer een mooi verslag van jullie en we zijn benieuwd naar de foto's. geniet van het reizen, dat zal wel gaan in jullie camper. Groeten en we zien weer uit naar je volgende verslag!! erg leuk. Henk en Betsy

• 20 November 2013 - 11:57

Martha:

Leuk Erik om je verhalen te lezen! We zijn benieuwd naar het vervolg van de reis! Hartelijke groet, Gerrit en Martha